Novnes 1453

Novnes tesadüfen keşfettiğim bir marka. Normalde “çin işi” dediğimiz ürünlere pek de güvenip satın alan birisi değilimdir. Bununla beraber Novnes’in 1453 modelini kullanan birisi olarak şöyle söyleyebilirim:

“Beklemediğim kadar güzel ve iyi sesi var!..”

 – 0-

Görünüş ve Boyutlar

novnes 1453 (2)Görsel üzerinden gidelim.

Öncelikle ev, gördüğünüz gibi standart bir Türk evi 🙂 Sehpanın altındaki de elektrik sobası, o kadar soran oldu ki yazayım dedim artık (sobayı satar mısın diye soran bile oldu) 🙂

Arkadaki tablet 10.1″ bir tablet. Yanında büyük makas var. Zarf ise bildiğimiz diplomat zarf (faturaları, kredi kartı ekstrelerini yolladıkları standart uzun zarf).

Novnes 1453 hoparlör, 5″ telefonlardan bir parmak daha uzun.

Ağır değil. Hani: “İyi hoparlör ağır olur!” derler ya, o derece bir durum yok. Lakin yine de elinize aldığınızda içinin dolu olduğu da anlaşılıyor.

Çantaya rahatlıkla atılıyor ve ufak çantalar dahil her yere sığıyor.

Yapı ve Malzeme Kalitesi

Ön yüzde gördüğümüz koyu gri kısım metalden. Bu metal baskıyla şekillendirilmiş (preslenmiş) baklavalardan oluşuyor. Hayli sağlam (ben elimle baya baya bastırdım, bana mısın demedi, sıfır esneme).

Etrafındaki turuncu kısım ise plastikten. Bu plastik sert desem sert değil, yumuşak desem yumuşak değil. Ele garip ya da anormal de gelmiyor, hatta kaliteli hissi olan bir malzeme. Fakat çizilecek kadar yumuşak olmadığını da söyleyelim. Çantada taşıyan biri olarak bende çizilmediyse sizde de çizilmeyecektir.

novnes 1453 (3)Bu renk iddialı bir renk ama rahatsız edici de değil (fotoğraflarda biraz fazla turuncu görünüyor). Bunun dışında siyah, mor ve kırmızı renkleri de var. Yalnız kırmızı pek de kırmızı gibi değil, turuncuda olduğu gibi canlı ve güzel durmuyor.

Neyse bu plastik kısım çıkabiliyor. Ben bir kere merak edip çıkardım, oradan biliyorum; sonra da kolayca yerine takılabiliyor. İçinde çelik olduğunu tahmin ettiğim bir kasa yapısı var. Sağlamlığı buradan geliyor çok belli.

 

Kullanım Özellikleri / Şarj

Öncelikle 1453 kullanım açısından sorunsuz, bunu söyleyerek başlamak lazım. Üzerinde telefon düğmesi, ileri / geri sarma, oynatma / durdurma ve nihayetinde ses arttırma / azaltma düğmeleri var. Ben bu düğmelerin hiç birisini kullanmadım. Ben açıkçası hoparlörü çok yakınımda, dibimde istemiyorum. Bir hoparlörün iyi ses verebilmesi için dinleyiciye belli bir uzaklıkta olması gerekiyor. Bu sebeple genelde 1453, uzakta bir yerde telefon da yanımda duruyor ve ben ses kontrolünü ya da parça değiştirmeyi telefondan yapıyorum.

Bluetooth ile bağlanmakta, eşleştirmekte ve ses aktarımında hiç sorun yaşamadım. 10 metre menzili var diyorlar ama ben hiç mesafe sıkıntısı yaşamadım. 20 metreye kadar (kabaca tabii ki, elime metre alıp ölçmedim) kullanıyorum  ve ne bağlantı kopması, ne de seste cızırtı yaşamadım. [ Not: NFC de var diye bilgiler var lakin ben hiç denemedim, fakat yine de ben kullanıyorum dediklerine göre illaki vardır. ]

Kısacası kullanımı sorunsuz ve kolay.

Şarjı ise bitmiyor. On saat diyor ama ben bütün gece dinliyorum, yatarken kapamayı unutuyorum ertesi gün dinlemeye devam ediyorum. Akşamdan akşama kullanımda (ifade alkol kullanımı gibi oldu ama idare ediverin 🙂 beş altı gün dinlediğimi ben biliyorum.

 

ve Ses Kalitesi

Geldik en önemli kısma. Novnes 1453 gerçekten iyi ses veriyor. İşte burası da en değerlendirmesi en zor nokta zaten.

Ben bu “iyi ses” kavramını Novnes 1453’ün 1- fiyatına, 2- boyutuna, 3- diğer hoparlörlerle olan başarımına (performans) göre kullanıyorum. Şimdi bunları biraz açalım:

  1. Fiyatına Göre İyi Ses [ Somut Kriter ]
    Kimse daha pahalı olan JBL ürünleriyle ya da  daha da pahalı Esquire Mini ile mesela kıyaslamamalı 100 TL. civarında olan bir ürünü. Dolayısıyla Novnes 1453’ü kendi sınıfındaki (fiyat anlamında) ürünler olan 100 lira civarı sınıfla kıyaslandığında gerçekten iyi ses üretebiliyor ve bunu ek özellikleriyle (şarj, malzeme kalitesi vs.) destekliyor.
  2. Boyutuna Göre İyi Ses [ Somut Kriter ]
    Bildiğiniz gibi bir hoparlörün üretebildiği ses doğrudan hoparlörün çapıyla (yani büyüklüğüyle) ve derinliğiyle (arkaya doğru olan boyutu) belirleniyor. Bu sebeple hoparlörleri ancak kendi boyutlarındaki rakipleriyle karşılaştırmak lazım. Örneğin yine aynı hoparlörün daha da büyüğü olan (ağabeyi diyebiliriz) Amethyst M1 ile kıyaslamak mümkün olmayacaktır.
  3. Diğer Seçeneklere Göre İyi Ses [ Kişisel Kriter ]
    Herkesin aradığı değişik bir ses vardır. Kimisi kalın (bass) sesleri veren hoparlöre “iyi” der. Mesela ben JBL’in aşırı bass huyunu sevmem. Kaydın özgün tarafını bozduğunu, o kadar baskın bass sesin diğer sesleri örttüğünü düşünürüm. Kimisi de yüksek ses arar, o kişi için sesin niteliğinden çok; güçlü-çok çıkması önemlidir ve sesi açtıkça çok çıkıyorsa ve bozulmuyorsa mutlu olur. 

beğen

 

 

 

  • Ses Kalitesi
    • Boyutuna ve özellikle fiyatına göre şaşırtıcı derecede iyi bir sesi var.
  • Şarj Süresi
    • Kılavuzunda 10 saat yazıyor ama ben sabah açıp akşama kadar kullanıyorum ve bitmiyor.
    • Üstelik şarj olma süresi de son derece kısa. Bir saat kadar şarj ediyor ve saatlerce kullanıyorum.
  • Aynı Anda Üç Cihazı Bluetooth Hafızasında Saklama
    • Dizüstü bilgisayar, tabletim ve cep telefonum. Bu üçünü bluetooth üzerinden ilk gün eşleştirdim. Şimdi herhangi birini açıyorum ve 1453 kendiliğinden bağlanıyor.
  • Ayrıca bir de kablo ile bağlantı yapmak da mümkün, ki onu da tv’ye bağlarken kullanıyorum.
  • Boyut ve Hafiflik
    • Boyut olarak fotoğraflardan da görebileceğiniz gibi ne ufak ne de büyük.
    • Üstelik hafif de. Yani taşınabilirlik anlamında hayli iyi.

 

beğenme

 

 

 

  • Çağrı Özelliği
    •  Ses ve müzik başarımı (performansı) çok iyi ama ne yazık ki aynı şey telefon görüşmeleri için geçerli değil.
      Telefon çağrısı yapmayı üç – beş defa denedim, her seferinde hayal kırıklığına uğradım.
      Gelen ses iyi ama odamın içindeyken (sessiz bir ortamdayken yani) bile benim sesim karşı tarafa iyi gitmiyor…

 

Son olarak Novnes 1453 için yapılmış iki video değerlendirmeyi de dikkatinize sunarak incelememizi bitiriyoruz.

 

 

Bu ürünü daha da ayrıntılı incelemek için lütfen bu adrese: http://bit.ly/1QIYME0 göz atınız.

Yorum bırakın